Általános szerződési feltételek
Üdvözöljük a Yamuna Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.yamuna.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.
Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról vagy a következő linken keresztül:
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A szolgáltató
YAMUNA Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyző bíróság: Kaposvári Törvényszék
Adószám: 23449372-2-14
Cégjegyzékszám: 14-09-311702
Székhely: 8699 Somogyvámos, Fő u. 104.
Telephely és levelezési cím: 7400 Kaposvár, Dombóvári út 3.
Üzlethelyiség címe: 7400 Kaposvár, Dombóvári út 3.
Képv.: Kajtárné Mocsár Erika ügyvezető
E-mail cím: info@yamuna.hu
Tel.: +36 (30) 411 2811
Fax: +36 (82) 222 881
Bankszámlaszám (Ft): 10300002-10662212-49020016
IBAN szám: HU3810300002-10662212-49020016
Bankszámlaszám (EUR): 10300002-10662212-48820019
IBAN szám: HU6410300002-10662212-48820019
SWIFT kód: MKKBHUHB
Számlavezető pénzintézet: MKB Bank
2. A honlapon történő vásárlás
2.1. Regisztráció
A Honlap tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sem regisztrációhoz (majd belépéshez) kötött.
Vásárló regisztrálni a Honlap fejlécében megtalálható „Belépés” menüpontra kattintást követően „Hozz létre saját fiókot” vagy a megrendelési folyamat során, a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud. A regisztrációs felületen – illetve ha regisztráció nélkül vásárol - a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
A „Kapcsolati adatok” menüpont alatt:
Név,
Telefonszám,
Email cím
Jelszó.
A „Számlázási cím” menüpont alatt:
Ország,
város,
irányítószám,
utca,
házszám.
A Vásárló a regisztráció során további adatokat is megadhat nem kötelező jelleggel: pl. számlázási név.
A Honlapon alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím azonossága van bejelölve a jelölő négyzetben. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy Vásárlónak a jelölő négyzetre való kattintással (a jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával) lehetősége van a szállítási címet megadnia.
Vásárlónak ezen a felületen van lehetősége továbbá feliratkoznia Szolgáltató hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával.
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, melyben Vásárló egy összegző felület segítségével áttekintheti az általa a regisztráció során megadott adatokat.
Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@yamuna.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A Vásárló hozzáférési adatainak (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2. Megrendelés
A Honlap tartalmának megtekintéséhez, valamint a Holnapon történő megrendeléshez, regisztráció nem kötelező, így a Vásárló regisztráció nélkül is, bármikor megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett csomagajánlatokra (a továbbiakban Termék) vonatkozóan. Ha bármilyen segítségre van szüksége Szolgáltató készséggel áll rendelkezésre jelen ÁSZF 1. pontjában meghatározott telefonszámon. Szolgáltatónak azonban nem áll módjában telefonon keresztül megrendelést felvenni.
Vásárló a megrendelni kívánt Termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található ”Kosár” ikonra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába.
A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) Vásárló a Honlap jobb felső sarkában található, a "Kosár" ikonra vagy feliratra kattintva tekintheti meg és ellenőrizheti.
A „Kosár” felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok nettó és bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző felület alján a termék árát.
Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából az „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud, a darabszám pontos begépelésével, továbbá itt van lehetősége arra, hogy kiválassza a legördülő ablakban, hogy mely országba kéri a szállítást. Ha a Vásárló rendelkezik kuponnal, ezen a felületen tudja megadni annak számát is.
Ha Vásárló minden rendben talált, akkor a „Tovább a pénztárhoz” feliratra kattintva a bejelentkezési felületre érkezik, ha a vásárlás megkezdését megelőzően még nem jelentkezett be fiókjába. A megjelenő felületen a Vásárló választhat, hogy amennyiben regisztrált Vásárlója a Honlapnak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló” mezőbe belépési adatait megadva, vagy az „Új vásárló vagyok” mezőben található "Vásárlás regisztráció nélkül" gombra kattintással megrendelését regisztráció nélkül folytatja, illetve a „Regisztráció” gombra kattintva regisztrál a Honlapon jelen ÁSZF 2.1. pontjában meghatározottak szerint.
A Honlapon történő regisztráció előnye, hogy Vásárló a Honlapon gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni.
Ha a Vásárló a megrendeléshez nem kíván a Honlapon regisztrálni, úgy a " Vásárlás regisztráció nélkül" gombra kattintást követő felületen a megrendelés teljesítéséhez szükséges jelen ÁSZF 2.1. pontjában meghatározott adatokat kell megadnia. A felület alján található „Tovább” gombra kattintással a Honlap a Vásárlót a „Szállítási és fizetési módok” felületre navigálja, ahol folytathatja a megrendelési folyamatot.
A Honlapon regisztrált Vásárlónak ezen adatokat nem szükséges a vásárlás során még egyszer megadnia, a Honlap a Vásárlót ebben az esetben automatikusan a „Szállítási módok” felületre navigálja, ahol a Vásárló választani a szállítási módok között. A „Tovább” gombra kattintva a „Fizetési módok” felületre érkezik a Vásárló, ahol a Szolgáltató által biztosított fizetési módok közül tud választani. A „Tovább” gombra kattintva a Vásárló egy összegző felületre érkezik, ahol lehetősége van ellenőrizni a megrendelését, így különösen a megadott adatokat, a megrendelni kívánt terméket, annak árát, a kiválasztott fizetési és szállítási módot, valamint annak költségét és a megrendelés végösszegét.
Fontos, hogy a megrendelés elküldéséhez a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
Az oldal alján található „Megrendelés” gombra kattintást követően pedig, Vásárló véglegesen elküldi a megrendelését Szolgáltató részére. A rendelés feladása tehát a „Megrendelés” gombra kattintással történik, ami a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Ha a megrendelés elküldését követően merül fel a megrendelés tartalmára vonatkozó módosítási igény (például rossz terméket rendelt, módosítani szeretné a darabszámot), azt Szolgáltatónak e-mailben jelezze: info@yamuna.hu email címen.
2.3. Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, mert az árak tartalmazzák a csomagolás költségét is.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
2.4. Adatbeviteli hibák javítása
A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból az „x” gombra kattintva). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt, melynek alapján nem köteles megvásárolni a terméket.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
2.6. Fizetés
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a webáruházban, az áru rendelésénél feltüntetett fizetési módokon van lehetőség az áru ellenértékének kiegyenlítésére.
A webáruházban feltüntetett és a Szolgáltató által felajánlott fizetési módokon túl más módon nincs lehetőség a vételár kiegyenlítésére. A fizetést kizárólag magyar forintban lehet teljesíteni, más pénznemben való teljesítést a Szolgáltató jogosult visszautasítani.
lehetőség van az utánvétes fizetésre, abban az esetben elsődlegesen készpénzben egyenlíthető ki az áru ellenértéke annak átvételével egyidejűleg. Amennyiben a kiszállítást végző partner a Szolgáltató részére azt a tájékoztatást adja, hogy az utánvétes fizetésnél lehetőség van a kiszállítást végző szolgáltatónál bankkártyás fizetésre, úgy ennek lehetőségéről a Vásárlót a megrendelést visszaigazoló emailben értesítjük, azonban a Szolgáltató nem vállal felelősséget a kiszállítást végző szolgáltatónál felmerülő esetleges technikai vagy egyéb problémákért, melyek akadályozhatják a bankkártyás fizetést abban az esetben is, ha azt egyébként előzetesen a kiszállítást végző szolgáltató vállalta. Amennyiben Vásárló az áru ellenértékét, kiszállításának díját nem a vásárlással egyidejűleg bankkártyás fizetés útján vagy előzetesen átutalással egyenlíti ki, úgy amennyiben az adott termék megrendelésénél
Utánvétellel:
Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató üzlethelyiségében a Szolgáltató vagy megbízottja részére, Pick Pack Ponton az eladó részére vagy házhozszállítás esetén a futárnak fizeti meg a termék vételárát. Fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A termék átvételére a Vásárló a fizetést követően jogosult.
Bankkártyával az OTP Bank rendszerén keresztül:
A megrendelés végösszegének azonnali kifizetése történhet a Bank bankkártyás rendszerén keresztül is. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A Bank kizárólag a Vásárló által megadott, a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat kapja meg a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a bank nem kap értesítést Szolgáltatótól. Másfelől, a fizetőoldal adattartalmáról a Szolgáltató szintén nem értesül, azokat csak a bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a bank oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez a Vásárló internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást. A megrendelés végösszegeként kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül a Vásárló folyószámláján. Szolgáltató a megrendelt csomagot kizárólag a vételár számláján történő jóváírását követően adja át a futárszolgálat részére.
PayPal:
E fizetési opció választása esetén a PayPal rendszerébe irányítja át a Szolgáltató a Vásárlót, ahol használhatja bankkártyáját vagy már meglévő PayPal számláját a számla kiegyenlítésére. A bankkártya adatokat minden esetben a PayPal oldalán kell megadnia, így azok semmilyen körülmények között nem jutnak el a Szolgáltatóhoz.
2.7. Számla
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor vagy a termék személyes vagy Pick Pack Ponton történő átvételekor a Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt kinyomtatott számlát ad.
2.8. Kiszállítás feltételei, átvételi lehetőségek
2.8.1. Kiszállítás futárszolgálattal
A szállítást a Vásárló által megadott szállítási címre a Sprinter futárszolgálat teljesíti Magyarország területén. A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között történik. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket.
Ha a Vásárló nem tartózkodik az általa a rendelés során megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár még egyszer, megkísérli a kiszállítást a következő napon.
A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja és a Szolgáltató azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti.
A Terméknek a futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a futár távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Az átvételi dokumentum aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).
Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a futártól jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés a termék átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!
2.8.2. Személyes átvétel Pick Pack Ponton
A Pick Pack Pont szolgáltatását választva a csomagátvétellel kapcsolatos teendőket tehát személyesen, a lehető legegyszerűbben intézheti a Vásárló: az interneten megrendelt áru a Szolgáltatótól a Vásárló által a megrendelési folyamat során kiválasztott átvételi pontba érkezik. Amikor a megrendelés a Pick Pack Pontra érkezik a Szolgáltató értesíti a Vásárlót, hogy megrendelése átvehető. Ha Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről az eladótól jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés a termék átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!
A Pick Pack Ponton a csomag 7 napig vehető át. Ha a Vásárló ez idő alatt az átvételt elmulasztja, a csomag visszaszállításra kerül a Szolgáltatóhoz, aki a csomagban lévő terméket továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti.
Pick Pack Pontok Magyarország területén több, mint 240 településen, 800 ponton helyezkednek el.
2.8.3. Külföldi szállítási címre
Magyarország határain túlra, külföldi címre is van lehetőség csomagszállítást kérni. Ehhez adja le rendelését és vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a +36 30 411 2811 -es, vagy a +36 30 441 7274 telefonszámon vagy a rendeles@yamuna.hu e-mail címen.
A csomagszállítás díjára egyedi ajánlatot adunk.
2.8.5. Szállítási költségek
A termékek megrendeléskor aktuális kiszállítási költsége a megrendelés előtt, az adott termék oldalán ismerhetők meg.
A weboldalon feltüntetett termékárak a szállítás költségét nem tartalmazzák. A szállítási költségek kizárólag Magyarország területére érvényesek. Amennyiben külföldi címre szeretnének rendelést küldeni részünkre, úgy kérje egyedi árajánlatunkat.
A szállítási költségek az általános forgalmi adót tartalmazzák. A szállítási költséget az áru ellenértékének megfizetésével egyidjűleg köteles megfizetni a Vásárló.
Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy az alábbi szolgáltatók igénybevételével juttatja el az árut, terméket a Vásárlóhoz:
-
2.8.6. Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje futárszolgálat és - Pick Pack Ponton történő átvétel választásakor - a Pick Pack Pontra szállítás esetén 2-5 munkanap.
Szolgáltató – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Szolgáltató késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
3. Elállási jog
3.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja – de nem kötelező - a következő linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat-mintát is:
Elállási nyilatkozat minta az eladó adataival
Elállási nyilatkozat minta üres
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
Tekintettel arra, hogy a Fogyasztó egy csomagot vásárol meg, melynek előre meghatározott a tartalma és nem külön-külön a benne található termékek egyesével, így a Fogyasztó elállási jogát kizárólag a teljes csomagra vonatkozóan gyakorolhatja, tehát elállás gyakorlása esetén a teljes csomagot köteles a Szolgáltató részére visszajuttatni.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:
a) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
b) az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kozmetikai, krémek, golyósdezodor, smink, púder stb.). Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható. Amennyiben a Fogyasztó még nem kezdte meg ezen, a kivételszabály alá tartozó termékek használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát az általános szabályok szerint gyakorolhatja. Amennyiben a vásárolt terméket a Szolgáltató nem látta el védő csomagolással, úgy elállási jogát a Fogyasztó az általános szabályok szerint gyakorolhatja.
4. Szavatosság
4.1. Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
4.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
4.3. Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Vásárló a következő elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti:
Cím: 8699 Somogyvámos, Fő u. 104.
E-mail cím: info@yamuna.hu
Tel.: +36 (30) 411 2811
Fax: +36 (82) 222 881
5. Jótállás
Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, önkéntes jótállást nem vállal.
6. Panasz és igényérvényesítés
Vásárló a webáruház használatával, az értékesített termékekkel kapcsolatos panaszát írásban (e-mailen vagy postai úton) nyújthatja be, Szolgáltató rögzített telefonos ügyfélszolgálatot nem működtet. A panasz kivizsgálásának időtartama a panasz beérkezésének időpontjától számított 5 munkanap, amennyiben a fenti időtartamnál várhatóan hosszabb időt vesz igénybe a panasz kivizsgálása, a bejelentéstől/beérkezéstől számított 5 munkanapon belül Szolgáltató írásban, a webáruházban megadott elérhetőségek valamelyikén tájékoztatja a Vásárlót.
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a Szolgáltatónál az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Cím: 7400 Kaposvár, Dombóvári út 3.
E-mail cím: info@yamuna.hu
Tel.: +36 (30) 411 2811
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
Szolgáltató székhelye szerinti kormányhivatal elérhetőségei:
Somogy Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: |
7400, Kaposvár, Vásártéri u. 2. |
Telefon: |
06 (82) 510-868 |
Hivatali kapu: |
SMKHFOGY |
KRID azonosító: |
227470720 |
E-mail: |
fogyasztovedelem@somogy.gov.hu |
Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság által létrehozott honlapon (https://webgate.ec.europa.eu/odr) a fogyasztók regisztrálhatnak, ezen keresztül az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat egy kérelem kitöltésével rendezhetik, elkerülve a bírósági eljárást. Vásárló az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban panaszát az online vitarendezési fórumon is előterjesztheti, ezen vitarendezési mód igénybevételére is jogosult. Lehetőség nyílik ezen panaszkezelés során arra, hogy Vásárló és Szolgáltató közösen válasszák ki a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Amennyiben az Ön, mint fogyasztónak minősülő Vásárló vonatkozásában cégünk, mint Szolgáltató külföldi vállalkozásnak minősül, úgy az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. A Központ a más EU-s országban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben érdemi szakmai panaszkezelési segítséget nyújt, más külföldi országban székhellyel rendelkező cég esetén pedig tájékoztatást ad a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.
Az Európai Fogyasztói Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:
postai úton (Innovációs és Technológiai Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1440 Budapest Pf. 1.),
e-mailen (info@magyarefk.hu), valamint
telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.
Fogyasztónak minősülő Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság és a termékszavatosság alapján meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Ha Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén Vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Ha Szolgáltató a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti Vásárlót. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
A vételár teljes kifizetéséig a Termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében,
8. Tulajdonjog fenntartása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
7.
Szolgáltató jogosult jelen
A vételár teljes kifizetéséig a Termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a
9. Felelősség
Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
10. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.yamuna.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje:
2024. január 01.
Általános szerződési feltételek (2014. szeptember 25-től 2020.12.17-ig)
Általános szerződési feltételek (2020.12.18-tól 2022.06.15-ig)
Általános szerződési feltételek (2022.06.16-tól 2022.12.31-ig)